donderdag 28 oktober 2010

archive #011

08-03-2009

Lente! Sinds vandaag vloeit het door mijn aderen. De lente komt eraan en daarna de zomer. Oh zon! Oh warmte, wat heb ik jullie gemist. De tijd van blote voeten in het gras, zomerjurkjes, weer kunnen genieten van fietsen, bloemen, buiten, festivals, licht en langere dagen.

De zon lonkt door het raam terwijl ik nu nog verkouden binnen zit. Met tegenzin vandaag een broek en een shirt met lange mouwen aangetrokken. Hoe lang nog? Hoeveel dagen nog? Ik wacht op mijn geliefde die mij meer dan een half jaar heeft verlaten. De onrust zit er. Bijna komt hij terug.

De winter voelt bij mij als een tijd van sterven en terugkeren bij jezelf. Gebonden door de hoeveelheid kleding en de koude. De wereld wordt een boze, donkere buitenwereld.

Ik durf het nog niet, stapvoets naar buiten. De koude is er nog steeds. Zij houdt me met klem, dus nog even met mijn handen tegen het raam genietend van de warmte binnen.

De lente komt eraan…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten